sfanta magdalena - dolomiti - italia - verde - munti - copaci - dealuri - paduri - nori - apus - fotografie peisaj - fotografie calatorie - CreArtPhoto - Dolomiti calatorie fotografica - efectul terapeutic al fotografiei

Munții Dolomiți – O călătorie fotografică

Misurina - Dolomiti - varfuri - munti - soare - raze - brazi - padure - nori

Înflăcărat

Ne entuziasmăm cu fiecare nouă călătorie însă, plecăm cu inima la gură când acel loc este ultra-fotografiat.

Și te întrebi de ce? Ar trebui, fără îndoială, să fie mai simplu. Găsești informații peste tot despre unde, cum și în ce fel trebuie făcute imaginile. Și măcar de ar fi atât de simplu…

Raze de soare

Canalele de socializare sunt pline de fotografii cu spectaculoșii Alpi ai Italiei și poți observa cu ușurință două tendințe:

#1 Aceeași imagine trasă la indigo de sute de fotografi

#2 Imagini cu vârfurile spectaculoase ale munților, fără prim plan sau profunzime

Decizia de a merge în Dolomiți a fost cu atât mai grea cu cât noi credem cu tărie că efectul de turmă nu asta e calea pe care vrem să o urmăm în experiența noastră fotografică. Ne dorim sa facem din fotografie o artă care să ne reprezinte. Să fim cât mai originali cu putință e din ce în ce mai greu într-o lume în care replica e la ea acasă.

Vacanță

Și pe cât de multe griji ne-am făcut, pe atât de tare ne-am înșelat.

Alpii italieni sunt de o frumusețe rară și nu te limitează nicidecum la subiecte anoste și imagini fără profunzime. Dimpotrivă, aerul tare, verdele crud al peisajului și sumptuozitatea muntelui cer atât de multe de la tine încât nu poți să nu te lași copleșit.

Varfuri - Dolomiti - Munti - lumina - apus - ora de aur - zapada - fotografie peisaj - fotografie calatorie - CreArtPhoto

Măreție

Așadar ne-am plimbat dintr-un colț în altul al Dolomiților în căutarea propriei voci de la Misurina, la Colfosco, apoi spre Alpi di Siusi ca să culminăm în Valea Funes.

Lacul Misurina

La 2000 de metri înălțime, înconjurat de munți la fiecare colț, Misurina e un loc ideal pentru fotografie.

Misurina - Dolomiti - Italia - lac - ceata - rasarit - roz - padure - conifere - bruma - fotografie peisaj - fotografie calatorie - creartphoto

Paradis

Nu ai doar posibilitatea de a te juca cu lacul în prim plan ci, cu o urcare de aproximativ 3 ore cu piciorul și 15 min cu mașina, ai ocazia să vezi și să imortalizezi faimoșii munți Tre Cime Di Lavaredo.

Dolomites - Italia - Tre Cime di Lavaredo - zapda- expunere lunga - prim planul in fotografia de peisaj - calatorie - crearphoto

Împăciuitor

Sfaturi:

#1 dacă urci cu masina trebuie sa plătești o taxă de 25 de euro pe zi pentru parcare în parcul național, așa că te sfătuim să pleci dis de dimineață pentru a te bucura de o zi plină, sus în munți;

#2 documentează-te bine înainte să ajungi la Tre Cime di Lavaredo, sunt mai multe trasee care fac înconjurul munților, îți recomand sa ajungi acolo de dimineață și să faci traseul cel mai lung

#3 abate-te de la traseele marcate și vei găsi unghiuri fotografice noi și vietăți interesante (marmote)

#4 petrece măcar o noapte în vârf de munte – noi nu am făcut acest lucru pentru că nu am stiut de refugiile care sunt la fiecare pas, dar am fi dat orice pentru un apus și un răsărit în mijlocul munților. Tot ce trebuie să faci e să vezi ce refugiu e în apropierea punctelor tale de interes, să găsești numele pe google maps – de obicei găsești aici și detaliile de contact.

Misurina - Tre Cime di Lavaredo - Italia - Dolomiti - munti- lac - priveliste - fotografie peisaj - fotografie calatorie - CreArtPhoto - calatorie fotografica dolomiti

Mișcare

Oriunde ai sta și indiferent ce traseu ai alege, ai grija să ai aparatul lângă tine tot timpul. Vremea e atât de schimbătoare, încât, în orice moment, se poate ivi o nouă oportunitate fotografică.

Colfosco

Colfosco nu e o destinație cunoscută pentru fotografie însă e exact ce ne-am dorit pentru o experiență montană unică. E o stațiune foarte aproape de Val Gardena, chiar în inima Dolomiților. Aici poți să te bucuri de pășuni verzi, de animale ce zburdă libere pe câmp, și de o viață autentică în Alpi.

colfosco - italia - dolomites - dolomiti - case lemn - fotografie peisaj - munti- varfuri - verde - cosit - fotografie calatorie - creartphoto

Pe margine

Colfosco are câteva trasee de dificultate ușoară sau medie care merită încercate. Ai ocazia să te lași inspirat de natură și de frumusețea peisajului din jurul tău. Vreau să îți menționez câteva trasee pe care le-am făcut cât am fost aici și care te pot ajuta să descoperi mai ușor frumusețile munților dimprejur:

#1 Refugiul Col Pradat – cu o urcare de aproximativ o ora și jumătate sau luând telescaunul din spatele bisericii, vei ajunge la refugiul Col Pradat. Aici poți să te bucuri de priveliștea întregii văi și a tuturor munților pe care îi ai de jur împrejur

#2 Refugiul Forcelles – ca să ajungi aici trebuie să te încumeți la o urcare mai puțin abruptă și potrivită pentru toate gusturile. Până nu ajungi în vârf, peisajul nu este răsunător, însă te poți bucura de câmpurile verzi, de autenticitatea locurilor și de amabilitatea călătorilor. După ce ajungi la refugiu nu abandona drumul care duce tocmai la Pasul Gardena, colindă locurile, găsește o compoziție și pregătește-te de apus

#3 Cascada Pisciadu – cascada nu este fotogenică pentru că nu are foarte multă apă însă, pe drum, sunt căsuțe mici, din lemn, mese, scaune și băncuțe pentru călători, toate înconjurate de Alpi. O dimineață cu un pic de ceață e tot ce îți trebuie să te poți juca cu tot felul de subiecte. Și fii atent la căprioare, sunt peste tot

#4 Pasul Gardena – Noi nu am ajuns aici din cauza ploii, dar am trecut prin pas la plecarea spre Suisi. Este spectaculos și merită vizitat. Poți să ajungi cu o urcare pe jos de aproximativ două ore din Colfosco

Cinque Torri

Cât am stat la Colfosco, în una dintre zile, ne-am întors spre Cortina d’Ampezzo, pentru un apus la Cinque Torri.

Cinque Torri - Dolomiti - Italia - Munti - verde - pasune - CreArtPhoto - innourat - Dolomiti calatorie fotografica

Ai trei opțiuni ca să ajungi în vârf:

#1 Mergi la parcarea principală și o iei pe jos

#2 Iei telescaunul care te lasă la refugiu

#3 mergi pe drumul sugerat de google maps și ajungi până sus cu mașina

Drumul este foarte bun și poate fi urcat cu orice fel de mașină. Noi am ales variantă cu mașina pentru că am zăbovit acolo și după apus. Munții sunt spectaculoși însă dificil de fotografiat. Am căutat îndelung o compoziție care să ne mulțumească, însă nu ne-am întors acasă cu o imagine de portofoliu. Data viitoare poate vom avea mai multă inspirație.

Siusi

Am decis să mergem la Alpi di Siusi pentru crestele ascuțite, ca niște dinți și pentru poziția strategică a platoului, înconjurat de munți. Când am ajuns acolo am aflat că e o zonă protejată unde statul a decis să apere flora și fauna de prezența dăunătoare a aglomerației și a mașinilor ce treceau prin zonă. Astfel, de la 9 dimineața până la 5 seara, au voie să circule doar mașinile care au permis de trecere sau turiștii care sunt cazați pe platou. Astfel statul încurajează transportul în comun, fie el autobuz sau telecabină.

Varfuri - Dolomiti - Italia - Detalii - lumina - textura - vale - Tre Cime di Lavaredo - fotografie peisaj - fotografie calatorie - dolomiti calatorie fotografica

Detalii

După doar două ore de urcat pe jos din St. Valentin, am înțeles de ce se fac atâtea eforturi pentru conservarea zonei. Deși nu am avut cea mai bună vreme (a plouat ambele zile programate aici și nu am putut zări niciun vârf de munte) se poate vedea cu ochiul liber că întreaga zonă e aerisita și foarte puțin populată. Câmpuri întregi pe care abia dacă zăreai vreo cabană, vaci și oi sătule de atâta zburdat și trasee pentru toate gusturile și preferințele. Un loc perfect pentru fotografie, cu cotloane la tot colțul în care puteai fi doar tu, cu tine.

Colfosco - Munti - Departare -CreArtPhoto - Dolomiti calatorie fotografica - CreArtPhoto

În depărtare

Sfat:

Cazează-te sus, pe platou la Compatsch. Dacă alegi să stai mai jos, în vale, va trebui să depinzi tot timpul de autobuz sau telecabină, care nu circulă după apus.

Santa Maddalena

Toată lumea știe cele doua imagini iconice din această locație: biserica San Giovanni în Ranui cu munții Furchetta în fundal și biserica Santa Maddalena cu întreaga valea Funes.

San Giovanni in Ranui, Furchetta, Valea Funes, Dolomiti, Italia, Dolomiti calatorie fotografica, Fotografie Peisaj, Fotografie calatorie , CreArtPhoto

Altfel

Tot ce ne-am dorit de la această locație e o imagine unică, diferită de ce văzusem peste tot până atunci. Și, deși timpul a fost scurt cu doar două zile de stat aici, ne-am întors acasă cu două imagini de care suntem mulțumiți și pe care le putem pune cu mândrie în portofoliu.

sfanta magdalena - dolomiti - valea funes - muntii furchetta - italia - verde - munti - copaci - dealuri - paduri - nori - apus - fotografie peisaj - fotografie calatorie - CreArtPhoto - Dolomiti calatorie fotografica

Lumina este totul

Unduiri

Sfat:

Dacă stai în Santa Maddalena gazda ar trebui să îți dea un card al întregii regiuni ce oferă gratuitate pe mijloacele de transport în comun și pentru anumite telecabine. Astfel, poți explora cu mai mare ușurință regiunea și poți petrece mai mult timp în parcul natural Puez Odle.

Cam așa ne-am petrecut timpul în Dolomiți, iar dacă sunt lucruri pe care nu le-am atins și cu care putem să te ajutăm, nu ezita să ne contactezi. Suntem bucuroși să îți spunem mai multe.

După mii de fotografii ratate și sute de momente minunate petrecute cu aparatul în mână, m-am hotărât să pun pe hârtie tot ce am învățat. O călătorie perpetuă în lumea fotografiei.