Back to Top

Echipamentul fotografic pe care îl folosim

Nu consider nicio clipă că echipamentul fotografic are legatură cu calitatea (artistică sau compozițională) a unei imagini. Nu este nimic mai puțin important în realizarea unei imagini de succes ca marca sau modelul aparatului și obiectivului cu care fotografiem. O imagine bună este o imagine bună indiferent de aparatura folosită pentru realizarea ei. Toți marii fotografi, indiferent de genul fotografic pe care îl practică, se remarcă prin compoziție și emoție, nu prin obiectivul ”rapid” sau senzorul format mediu.

Cu toate acestea, discuțiile despre echipement sunt atât de bine înrădăcinate în mintea și viziunea noastră artistică, încât am decis să pun într-un articol o listă cu obiectivele și aparatele noastre, pentru cazul în care există curioși printre citiorii noștri. Cu siguranță există.

Greutatea contează

În primul rând trebuie să menționez, un aspect pe care l-am discutat și în alte articole mai vechi, că pentru noi greutatea rucsacului este un factor extrem de important în achiziția de echipament. O greutate ușor de cărat în spate aduce cu sine mobilitate crescută, dorința de a continua, eficiență ridicată. Doar beneficii din punctul nostru de vedere.

De aceea am decis să lăsăm în spate technologia reflex învechită (nu neapărat neeficientă sau neperformantă) din aparatele DSLR, care implică o greutate mai mare, pentru viitorul fotografiei, mirrorless. Pasul următor l-a constituit dimensiunea senzorului, pentru că ne-am dorit zgomot cât mai redus în imaginile noastre, deci formatul ”full-frame” a fost răspunsul acestei probleme. La momentul scrierii acestui articol, precum și la momentul achiziției, singurul aparat full-frame mirrorless într-o gamă de preț pe care ne-o putem permite face parte din seria Sony a7. Mai există ceva modele de la Leica (SL, M9, etc.), dar prețul exorbitant și categoria de nișă ne-au făcut să nu le putem lua în considerare.

De la începuturi…

Primul aparat pe care l-am cumparat a fost Sony a7ii împreună cu Sony Sonnar T* FE SEL55mm F1.8 ZA. Pentru o bună perioadă de timp am împărțit acest aparat, plimbându-l între noi de fiecare dată aveam o imagine în minte. Nu a fost o situație ideală, dar manifestarea eu-lui creativ nu trebuie stăvilită în niciun fel. Pe măsură ce continuam să fotografiem, nevoia unui obiectiv mai larg a fost completată de Sony Sonnar T* FE 35mm F2.8 ZA. O bijuterie minusculă, numai bună pentru fotografia de stradă, de o claritate și micro contrast excelente.

… până în prezent

A trecut ceva timp în care trusa noastră consta în ce am enumerat mai sus, dar lansarea Sony a7rii m-a făcut să mai cumpăr un body, moment în care amândoi am realizat că peisajul și natura trezesc interes fotografic în noi. Cu genul imagistric bine înrădăcinat în viziunea noastră, restul obiectivelor au venit pe măsură ce nevoia a cerut-o. Astfel au intrat în scenă Zeiss Batis 25mm f/2.0 AF, urmat de Zeiss Batis 85mm f/1.8 AF și recent Zeiss Batis 18mm 2.8 AF pentru momentele în care 25mm nu este suficient de larg.

Cu ocazia BlackFriday din 2016 am cumpărat singurul zoom din geanta noastră, Sony Vario-Tessar T* FE 16-35mm f/4 ZA OSS. Încercăm să evitam obiectivele zoom, deși mai comode, nu pentru că nu se ridică la nivelul optic al unui obiectiv fix, ci pentru că reduc din căutarea unei compoziții perfecte prin folosirea zoom-ului în locul picioarelor. Atunci când te miști în jurul subiectului, descoperi cadre pe care altfel nu le-ai fi găsit, abordări diferite pe care le-ai fi ratat din cauza zoom-ului. Nu contest utilitatea unui obiectiv zoom pentru alte genuri fotografice, pentru peisaj și natură nu sunt adeptul lor.

Și accesorii

Ca oricărui fotograf de peisaj, nu ne lipsesc trepiedele, declanșatoarele cu fir, polarizatoarele, o pleiadă de filtre graduale soft și hard de diverse densități, filtre de densitate neutră de până la 15 stopuri de lumină și nu în ultimul rând extra baterii. Bateriile folosite în gama Sony a7, lasă de dorit din punctul de vedere al capacității, așa că am compensat prin 4 extra baterii de fiecare.

În rucsacele  Lowepro 150 AW II și Lowepro FastPack 250 AW II se găsesc și alte mizilicuri, precum microfibre, soluție și perie pentru curățat obiectivele, multe caști de duș (luate de prin hoteluri) pentru a ne proteja ansamblul aparat-obiectiv pe timp de ploaie, etc. dar acestea nu ar trebui să lipsească din kitul niciunui fotograf.

Admiră rezultatul

Am lăsat pentru final, deși poate ar fi fost propice să încep cu aceasta, importanța tipăririi fotografiilor. Am mai spus și în trecut: nimic nu se compară cu sentimentul tipăririi imaginilor tale. Satisfacția atingerii produsului finit al muncii depuse de tine, literalmente nu poate fi măsurată. De aceea am optat pentru o imprimanta Epson P800. Indiferent unde tipărești, acasă sau la un laborator, este important să o faci. Vei ințelege de ce îndată ce ai ținut în mână primul cadru de care ești cu adevărat mândru.

La cele enumerate mai sus se reduce bagajul nostru, voi actualiza acest articol în măsura în care vom adăuga noi produse. Sper că te-a ajutat să-ți faci o idee despre echipamentul nostru.

echipament fotografic, aparat sony, obiective zeiss, filtre, trepied, baterii, accesorii

Echipament fotografic CreArtPhoto

Deși mereu am crezut că sunt tehnic, fotografia a scos la iveală partea mea artistică. Scriu despre ambele, aparatură și creativitate, sperând să inspir și pe alții la fel cum fotografia mă inspiră continuu pe mine.

Leave a reply